Hevoset-messut

Hevoset-messut teki uuden kävijäennätyksen

Tiedote  09.04.2024

Vuodesta 2009 järjestetty, kaikentasoisille hevosihmisille suunnattu tapahtuma keräsi ennätykselliset 22 188 kävijää. Ohjelmassa nähtiin ja kuultiin monipuolisia esityksiä, opetusklinikoita sekä ajankohtaisia luentoja ja paneelikeskusteluja. Seuraavan kerran messut järjestetään 12.–13.4.2025 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa.

Hevoset-messut keräsi 6.–7.4.2024 Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen ennätykselliset 22 188 kävijää. Edellinen kävijäennätys oli vuodelta 2023. Messuja on järjestetty vuodesta 2009 lähtien. Tavoitteena on tuoda yhteen hevosista kiinnostuneet kaikenikäiset ja -tasoiset ihmiset viettämään yhteisöllistä viikonloppua.

Messuohjelma keräsi runsaasti kiinnostusta lavoille ja areenoille. Seuraavassa muutama kohokohta viikonlopulta:

• Youtubesta tutun Schleistalli Rambon Venny Helén järjesti Meet & Greet-tapaamisen molempana messupäivänä. Tapahtuma oli niin suosittu, että Meet & Greet jouduttiin sunnuntaina siirtämään suurempiin tiloihin.
  • Hankkija Horse Show -estekilpailut vetivät koko viikonlopun katsomot täyteen.
  • Opetusklinikat sekä etenkin hevosen hyvinvointia käsittelevät luennot ja paneelit herättivät runsaasti sekä suosiota että keskustelua osallistujien joukossa.
  • Anna von Wendtin ja Denzel-hevosen koskettava Viimeinen tanssi -show keräsi valtavat suosionosoitukset yleisöltä.
  • Keppariareena oli jälleen perheen pienimpien osallistujien suosiossa.

Äärimmäisen ilahduttavaa nähdä hevosten ystävien lähteneen näin sankoin joukoin messuille. Hevosala tarvitsee yhteistyötä ja yhteisöllisyyttä lajista tai taustasta riippumatta ja tapahtumana asian edistäminen on yksi tärkeimpiä tavoitteitamme”, toteaa Tampereen messujen projektipäällikkö Paula Karhu.

Yleisön lisäksi tapahtumassa nähtiin yli 200 näytteilleasettajaa. Messujen virallisena kumppanina toimi Hankkija.

Hankkija haluaa kiittää kaikkia Hevoset- messujen vierailijoita. Suuri yleisö toi tapahtumaan energisen, mahtavan, hevosista kiinnostuneiden ihmisten innostuneen tunnelman. On hienoa nähdä ja kokea hevosten, ponien ja keppihevosten valtava vetovoima. Tampereen Messut loi yhteistyökumppaniensa kanssa vetävän, monipuolisen ja kiinnostavan ohjelmakattauksen, niin messualueille, ohjelma-areenoille kuin ratsastuskentälle. Ensi vuonna tapaamme jälleen, tervetuloa paikan päälle!”, sanoo Hankkija Oy:n osastopäällikkö Heikki Kankainen.

Seuraavat Hevoset-messut järjestetään 12.–13.4.2025 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa.

Yhteystiedot:

Paula Karhu