Hevoset-messut

Hevosala kukoistaa: alan suurimmilla messuilla Tampereella 17 641 kävijää

Tiedote  07.04.2019

Hevoset-messut keräsi Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen A-, C- ja E-hallit täyteen hevosista ja hevosharrastuksesta kiinnostuneita, alan ammattilaisia sekä aurinkoisesta keväästä nauttivia seurueita iloisen viikonlopun viettoon. Hyväntuulisessa tapahtumassa oli 17 641 kävijää ja 223 näytteilleasettajaa. Hevosalan 10. Vuoden Kavionjälki -tunnustuksen sai äskettäin eläköitynyt MTK:n hevosasiamies Maarit Hollmén. Seuraavan kerran hevosmessuillaan 4.–5.4.2020, jolloin ollaan #kimpassa koko alana ja kiusaamista vastaan. Viime kevään messuilla oli 17 844 kävijää.

Hevosalalla puhaltavat edelleen suotuisat myötätuulet: tämä koettiin viikonloppuna Tampereella, kun messuhalleissa kävi positiivinen hevoshulina. Viikonlopun aikana kisattiin, opittiin valmennusklinikoilla ja valmentauduttiin kehittämään omaa ja hevosen hyvinvointia. Nyt katseet ovat jo seuraavassa tapahtumassa: 2020 Hevoset-messut haluaa ottaa kantaa alan yhtenäisyyden puolesta ja kiusaamista vastaan.

– Olemme koko alan yhteen tuova tapahtuma ja haluamme laajentaa tätä yhteisöllisyyden ja yhdessä tekemisen sanomaa laajemminkin kentälle. Mitä jos seuraavan vuoden aikana kiinnittäisimme erityistä huomiota siihen, että hevosharrastus on se paikka, mistä saa voimavaroja, missä ketään ei kiusata ja josta aina löytyy kaveri?, kysyy Hevoset-messujen projektipäällikkö Heli Lempinen Tampereen Messut Oy:stä.

Asia saa kannatusta myös Suomen Ratsastajainliitosta, joka on kampanjoinut saman asian puolesta.

– Yhdessä tekevät menestyvät, ovat vahvempia ja rohkeampia. Kuplien aika on ohi, tarvitaan avarakatseisia yhteisöjä, jotka ovat aktiivisia tulevaisuuden, hevosten ja toistemme vuoksi, toteaa SRL:n tallitoiminnan kehittäjä Minna Peltonen.

Vuoden Kavionjälki -palkittu Hollmén: ”Mikään ala ei pärjää yksin”

Hevosalan oma Vuoden Kavionjälki -tunnustus jaettiin tänä vuonna 10. kerran ja sen sai uraauurtava, äskettäin eläköitynyt MTK:n hevosasiamies Maarit Hollmén Eurajoen Luvialta. Hollmén vastaanotti tunnustuksen lauantaina 6.4. Hevoset-messuilla järjestetyssä tilaisuudessa.

Raadin mukaan Maarit Hollménin rooli hevosalan sidosryhmäyhteistyön edistäjänä on ollut merkittävä.

– Sidosryhmien ja yhteisöjen merkitys hevosalalle on huomionarvoinen. Mikään ala ei pärjää yksin ja sisäänpäin lämpiämistä on aina syytä varoa. Myös puhtaasti perustietoa ja ennen kaikkea oikeaa tietoa alasta saadaan sidosryhmäyhteistyöllä levitettyä. Toivon, että hevosalan yli laji- ja toimialarajojen menevä yhteistyö säilyy hyvänä ja lisääntyy, Maarit Hollmén toteaa.
Lue lisää: Hevosalan tunnustus uraauurtavalle Maarit Hollménille

HIHS ja Tampereen Hevoset-messut kumppaneiksi: tavoitteena monivuotinen yhteistyö

Helsinki International Horse Show ja Tampereen Hevoset-messut ovat solmineet yhteistyösopimuksen.

Yhteistyö lähtee pääasiallisesti viestinnällisenä tukena puolin ja toisin sekä erilaisin tarjouksin ja eduin. Tapahtumat eivät ole toistensa kilpailijoita: HIHS:in keskiössä ovat kansainväliset kilpailut ja Hevoset-messuissa taas koko hevosalan kattava messumeininki, kuvaa Hevoset-messujen Heli Lempinen.
Lue uutinen: Helsinki Horse Show ja Tampereen Hevoset-messut kumppaneiksi

Lue 7.4.2019 julkaistu tiedote ePressissä.