Hevoset-messut

Markkinointipaketti

Kootut ohjeet markkinointisi tueksi

Näytteilleasettajan markkinointipaketti sisältää käytännön ohjeet ja täsmävinkit, joilla voit markkinoida omaa osallistumistasi messutapahtumaan.

markkinointipaketti

 

Miksi markkinoida messuosallistumista?

Omaa tapahtumaosallistumistaan kannattaa markkinoida omissa kanavissa: somessa, nettisivuilla tai missä vaan, juuri siellä missä sinä kohtaat omat asiakkaasi.

  • Näytteilleasettajan kutsu on vakuuttava, asiakassuhde on jo luotu – se on kultaakin kalliimpi
  • Kävijä suunnittelee päivänsä jo etukäteen, varmista, että olet suunnitelmissa mukana
  • Sähköposti, some, omat verkkosivut tai henkilökohtainen kutsu – hyödynnä myös valmiit materiaalit

Maksimoi omat tavoitteesi

Kun kerrot omasta osallistumisestasi, juuri sinun asiakkaasi tietävät, mistä sinut löytää. Suurempi asiakasmäärä tarkoittaa saavutettuja tavoitteita.

Jotta markkinointisi olisi mahdollisimman helppoa ja tehokasta, olemme koonneet avuksesi tämän markkinointipaketin, jonka vinkkejä ja materiaaleja voit hyödyntää aivan vapaasti.

Materiaalipankkiin


 

Mistä materiaaleja?

Tampereen Messujen materiaalipankkiin on koottu kuvamateriaaleja, joita voit jakaa omissa kanavissasi vapaasti.  Valittavanasi on kuvia, jotka toimivat somekanavissa. Voit ladata myös erilaisia bannereita verkkosivuille tai uutiskirjeisiin.

Hevoset-messut löytää seuraavista kanavista, liitä meidät mukaan!

Facebook:
Hevoset-messujen sivu
Hevoset-messujen tapahtumasivu

Instagram:
@Hevoset-messut

Materiaalipankkiin


Koska markkinoidaan?

Olemme koonneet alle aikoja, jolloin markkinoidaan yhdessä tulevaa messutapahtumaa sekä sitoutetaan omia asiakkaita.

4 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Olemme mukana”
  • Kerro asiakkaillesi messuosallistumisestasi omissa kanavissasi ja verkkosivuilla. Ota hyötykäyttöön valmiit materiaalit.
3 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Aktivoi asiakkaasi”
  • Aktivoi omat asiakkaasi hyvissä ajoin ennen tapahtumaa. Kysy asiakkailta ja sidosryhmiltäsi, mitä he haluavat nähdä tulevassa tapahtumassa? MInkälaisia odotuksia asiakkaillasi on? Avaa ovet keskustelulle. Voit saada arvokkaita vinkkejä messusisältöön.
2 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Meidän osasto”
  • Julkaise oman osastosi sisältö: mitä palveluja tai tuotteita esittelet – onko nähtävillä uutuuksia, kilpailuja tai muita kiinnostavia sisältöjä? Innosta oma yleisösi! Voitko laittaa käyntiin somessa esimerkiksi arvonnan?
1 viikkoa ennen tapahtumaa | ”Käytännön infot ja tapahtumasisältö”
  • Käy läpi käytännön infot: mistä teidät messutapahtumassa löytää, koska olette paikalla ja kuinka teidät löytää. Käännä asiakkaiden ajatukset jo konkreettisesti tapahtumaan. Kerro asiakkaillesi myös muutsa tapahtumasisällöstä, kokonaisuus innostaa.
Tapahtumaviikolla | ”Nähdään pian”
    • Nosta esiin oma messuosastosi, tarjoukset sekä uutuudet. Innosta asiakkaasi osallistumaan tapahtumaan.Someta ja infoa suorana omalta osastolta!